LDICAR -EUROPA ATENA







Liga Dreptãţii Impotriva Coruptiei şi Abuzurilor din România-Europa
(Lupta pentru apãrarea drepturilor omului)

Prezentare

Liga Dreptãţii Impotriva Coruptiei şi Abuzurilor din România-Europa (LDICAR-Europa) este organizaţie neguvernamentală constituită în baza Legii 21/1924 şi a O.U.G.. 26/2000.

Iniţial a luat fiinţă în anul 1990 sub denumirea de Liga Pentru Dreptate cu sediul central în Bucureşti. În anul 1996 urmare a reorganizării şi sub noua denumire: LDICAR, sediul naţional s-a mutat în municipiul Lugoj, judeţul Timiş.

Organizaţia este persoană juridică, apolitică, independentă faţă de organele de Stat, constituită în baza Legii şi al liberului consimţământ al membrilor săi, respectă Constituţia şi Legile ţării precum şi Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi reglementările internaţionale.
Lupta pentru apãrarea Drepturilor Omului şi a Statului de drept
Structuri Organizatorice
- Forumul suprem - Adunarea Generală;
- Consiliul Director Central;
- Biroul Permanent al Consiliului Director Central;
- Centre Coordonatoare de Zonă - pe structura provincii lor;
- Filiale teritoriale (municipale, orăşăneşti, comunale);
- Subfiliale.
Organele de conducere centrală şi de la centrele de coordonare se aleg din rândul membrilor organizaţiei pe o perioadă de 5 ani cu drept de realegere nelimitat.
Până în prezent au fost înfiinţate 163 de Filiale LDICAR în întreaga ţară, 7 filiale în Europa. Procesul de extindere continuă în limita posibilităţilor materiale şi financiare.
Scopul Organizaþiei – Misiunea
1. Prevenirea şi stoparea corupţiei şi abuzurilor din România (un adevărat flagel naţional de proporţii incredibile).
2. Educarea civică a cetăţeanului în spiritul democraţiei şi a Statului de drept (o mare carenţă).
3. Acordarea de consultanţă gratuită cetăţenilor de către specialiştii noştri în diverse domenii: juridic, legislaţia muncii, protecţie socială, agricultură, etc.
Organizaţia acţionează ca urmare a unor sesizări sau petiţii scrise şi semnate, făcând investigaţii (comisii de investigaţii pe domenii). În urma investigaţiilor se întocmeşte un dosar care este analizat de conducerea Filialei sau Centrului coordonator împreună cu juriştii şi avo-caţii noştri. În consecinţă se fac sesi-zări sau deplasări la nivelul instituţiilor implicate sau forurilor tutelare ale acestora: Ministere, Guvern, Parlament, Preşedinţie sau Curtea Europeană a Drepturilor Omului.
Calitatea Membrilor
În primii ani de activitate, cetăţenii care apelau la Organizaţia noastră deveneau membrii pentru a fi reprezentaţi. După rezolvarea problemei sale, în foarte multe cazuri persoana devenea inactivă şi îşi pierdea calitatea de membru. Pe parcurs s-a pus problema calităţii viitorilor noştri membrii. La propunerea Cen-trului Zonal Transilvania s-a insistat asupra obligativităţii completării „Fi-şei solicitantului” (anexa) pe baza căreia se poate face o verificare riguroasă şi selectivă a viitorilor membrii ai organizaţiei evitând astfel pătrunderea în organizaţie a foştilor lucrători ai organelor represive comu-niste, securişti, informatori, activişti  PCR. Calitatea membrilor noştri a crescut.
Condiţiile grele în care ne desfăşurăm activitatea, riscurile şi sacri-ficiile la care ne supunem, acţionăm împreună cu juriştii şi avocaţii noştri la selectarea membrilor noştri, pentru a fi siguri că respectă drepturile omului.
Statistica
Pe parcursul existenţei Organiza-ţiei noastre, la nivel central şi terito-rial au fost primite peste 500.000 de solicitări şi petiţii şi au fost întocmite 31.500 de dosare de investigaţii. Procentul de soluţionare este de 75%.
Au fost depuse şi susţinute la nivel de Ministere, Guvern, Parlament şi Preşedinţie un număr de peste 900 dosare doveditoare în cazuri de corupţie şi abuzuri spre soluţionare. Procentul de soluţionare – 20%. Ca-zurile care implicau persoane pu-blice din sistemul puterii nu au fost rezolvate.
Ca profil cazuistic, solicitările au vizat următoarele probleme:
- Legea fondului funciar – abuzuri şi acte de corupţie în refacerea proprietarilor cu terenuri agricole şi păduri.
- Conflicte de muncă angajat – angajator.
- Soluţii incorecte adoptate în justiţie.
- Abuzuri săvârşite de către poliţie şi administraţie.
- Privatizări frauduloase.
- Retrocedarea proprietăţilor imobiliare.
Standarde de operare
- Sediile LDICAR sunt accesibile publicului;
- LDICAR răspunde prompt solicitărilor primite;
- Organizaţia acordă asistenţă şi consultanţă la sediile sale şi în teritoriu păstrând evidenţa beneficiarilor.
- LDICAR dispune de documentaţie în toate domeniile de activitate şi de specialişti de valoare care pot da soluţii competente în cele mai importante domenii.
- Organizaţia iniţiază şi sprijină iniţiative de schimbare a opiniei publice privitoare la teme de interes pentru sectorul neguvernamental ţinând legătura cu celelalte  ONG-uri din ţară venind alături de iniţiative valoroase promovate de aces-tea.
- LDICAR prin poziţiile pe care le ia public prin intermediul mass-media se manifestă în favoarea statului de drept, apărării dreptului omului, cinstei şi competenţei profesionale şi instalarea unei noi moralităţi autentice.
Finanţarea activitãţii
Până în momentul de faţă sumele băneşti provin din cotizaţia membrilor şi un număr redus de donaţii sau sponsorizări a unor persoane din ţară. Obţinerea de sponsorizări din sectorul economic firme de stat sau private este aproape imposibilă. Cum în cea mai mare parte valorile în sectorul privat au fost create pe căi ilegale, protecţie politică, clientelism politic, evaziune, etc. deci în general prin corupţie şi abuzuri iar directorii firmelor de stat fiind numiţi de putere, este uşor de înţeles de ce o organizaţie care luptă împotriva corupţiei şi abuzurilor nu găseşte uşor sprijin economic sau politic. În plus există teama posibililor sponsori de a intra în conflict cu puterea politică şi administrativă ca urmare a sprijinului ce ne-ar fi acordat